środa, 2 stycznia 2013

Kozubnik - Porąbka oraz bielskie ruiny 10-11-2012

ośrodek wypoczynkowy
Dnia 10-11-2012 wyruszyliśmy na pierwszą, wspólną wyjazdową eksplorację, już w czteroosobowym składzie z naszym nowym członkiem :) Głównym celem był Kozubnik - ruina dobrze wszystkim znana, w której znajdował się PRL-owski kompleks wypoczynkowy dla elity. Przestraszeni planami modernizacji terenu postanowiliśmy się pośpieszyć z jego eksploracją. Na miejscu okazało się, że prace remontowo-budowlano-wyburzeniowe już trwają, na całe szczęście większość obiektów w dalszej części była możliwa do zwiedzania.

Zaczęliśmy od oględzin okolicy, a następnie przeszliśmy do eksploracji budynków należących do kompleksu, jak i okolicznych domków oferujących miejsca noclegowe. Okolica jest niesamowita, Beskidy jesienią są naprawdę piękne. W jednym z budynków natrafiliśmy na grupę paintballową, która na szczęście dla nas akurat ucinała sobie przerwę śniadaniową :) Następnie, już po eksploracji większości budynków zapoznaliśmy się z inną ciekawą terenu grupę z Małopolski, z którymi przez chwilę eksplorowaliśmy dalej.

Po Kozubniku udaliśmy się w kierunku Bielska eksplorować dalej :) i tak natrafiliśmy na ruiny dawnej kamienicy, schroniska dla zwierząt..

... aż w końcu dotarliśmy do opuszczonego bielskiego browaru, do którego z wejściem nie było żadnego problemu:Akustyka w niektórych pomieszczeniach była niesamowita. W samym obiekcie poza pustymi ścianami niestety nic już nie ma, ale mimo wszystko warto było tam wejść.

Wracając, mimo zmęczenia po całodniowej eksploracji zahaczyliśmy o odrestaurowaną wieżę wodną w Pszczynie, którą przeznaczono na cele restauracyjne. Pomysł ciekawy, wykonanie również, widok z wieży również niczego sobie. Pozytywne wrażenie zrobiła na nas w szczególności toaleta, która wyglądała naprawdę oryginalnie.